fbpx

10 pontos csekklista, hogy jól válassz MLM céget

A választott MLM cég és a termékei alapvetően meghatározzák, hogy sikeres lehetsz-e az üzletben. A legtöbb embernek azonban fogalma sincs arról, hogy milyen céghez csatlakozik, csak azokra az információkra hagyatkoznak, amit az üzleti bemutatón adnak át nekik. Te ne kövesd el ezt a hibát, menj végig ezen a 10 pontos csekklistán és kíméld meg magad a későbbi csalódásoktól.

1. Termékek

A első dolog, amit meg kell nézned, azok a termékek, hiszen ezek határozzák meg alapvetően a vállalat sikerét. Az üzleti lehetőség ígérete kevés, ha nem eladhatók a termékek, akkor valójában mindegy, hogy mennyi ember van a hálózatban.

A következő kérdések mindegyikére igennel kell válaszolnod, ha biztosra akarsz menni:

  • Van tömeges igény a termékekre?
  • Van havonta rendszeresen jelentkező szükséglet a cikkekre?
  • Sokféle terméket közül választhatsz?
  • Jó ár-érték arányúak a termékek?
  • Ha a boltokban árulnák, akkor vennék az emberek?

Ezek olyan alapvető kritériumok, amik ha nem teljesülnek akkor a hálózat forgaloma alacsony lesz és ezt szeretnéd a legkevésbé.

2. Mikor alapították a céget?

Egy épp elinduló vállalathoz meglehetősen kockázatos csatlakozni. Lehet, hogy a termékeik egyszerűen nem fognak piacra találni és Te csak az idődet fecsérled majd.

Ne aggódj azon, hogy azt mondják egy régi üzletbe már nincs értelme belépni, mert telített a piac. Ezzel csak a friss cégek próbálnak meg csatlakozókat szerezni és előnyként állítják be azt, hogy még nem ismeri őket senki.

A másik érv amit az induló cégek hoznak fel maguk mellett, hogy ha az elején csatlakozol akkor előnyben leszel azokkal szemben, akik később érkeznek. Egy korrekt üzletben nem számít, hogy mikor lépsz be, a rendszernek biztosítania kell, hogy lehagyhasd a fölötted lévőket.

3. Milyen a vállalat hírneve?

Ebben az üzletben, nem fogsz egységesen jó véleménnyel találkozni semelyik cégről, mert egy hangos kisebbség minden MLM vállalatról negatívan vélekedik.

Ennek ellenére keress rá az interneten és értékeld az olvasottakat. Készülj fel rá, hogy a leendő jelöltjeid szintén megteszik majd. Ha semmi jót nem találsz, akkor inkább hagyd meg a lehetőséget azoknak, akik kritika nélkül tudnak ajánlani egy rossz üzletet.

Ha viszont a cég ismert, nagy tradíciókkal rendelkezik és a termékeiket rendszeresen fogyasztják, akkor nem kell majd nagyon győzködnöd senkit, hogy csatlakozzon hozzád.

4. Milyen képzési anyagokat és egyéb eszközöket biztosítanak?

Vannak oktatóanyagaik, termékkatalógusaik, online eszközeik? Fizetősek vagy ingyenesek? Ha kötelező valamilyen drága képzésen részt venni, akkor az adjon okot a gyanakvásra.

Ha a cég nem kínál megfelelő képzést, akkor a leendő szponzorvonal tudja-e ezt biztosítani?  Ha nem kapsz semmit, az nem jó előjel.

5. Induló költségek

Fontos, hogy a cég ne kötelezzen drága kezdőcsomag megvásárlására, és ne kérjen több tízezer forintos regisztrációs díjat sem az új belépőktől. Ideális esetben a regisztráció ingyenes, vagy jelképes összegű.

Az egyetlen dolog, amit elvárhatnak tőled, hogy saját részedre vásárold rendszeresen a termékeket, vagy ha értékesítői hálózatról van szó akkor értékesíts is. Ha jól választod ki a céget, akkor ezeket a feltételeket nem lesz nehéz teljesíteni.

6. Kompenzációs terv

A következő dolog amit meg kell vizsgálnod, az a kompenzációs terv. Elvégre pénzt szeretnél keresni, ezért nem árt ha tudod, hogy hogyan fizetik ki a jutalékot, milyen szabályok szerint épül a rendszer és milyen egyéb módokon juthatsz még jövedelemhez.

Jutalékszámítás

Nézd meg, hogy a hálózat

  • milyen mélységig jár a jutalék
  • hány százalékos jutalékot fizetnek a hálózat forgalma után
  • milyen egyéb bónuszokat kínálnak

Mielőtt csatlakozol valahová olvasd át alaposan a vállalat marketingtervét és értsd is meg. El kell tudnod magyarázni majd a leendő munkatársaidnak is.

A legnagyobb vállalatok olyan szisztémát alkalmaznak, ahol bármennyi közvetlen és közvetett csatlakozód lehet. A hálózat teljes mélységéből kapsz jutalékot és a növekvő forgalommal egyre magasabb százalékokat fizetnek ki.

Árrés

Nem csak a jutalékból tehetsz szert bevételre. Ha értékesíted a termékeket, akkor az ajánlott fogyasztói ár és a Te törzsvásárlói árad közötti különbség is a hasznod lehet. Nézd meg, hogy ez mennyit jelenthet, hiszen ha értékesítesz, akkor azonnali profitra tehetsz szert.

Az árrés abból a szempontból is fontos, hogy néhányan csak amiatt fognak csatlakozni, hogy kihasználhassák ezt a kedvezményt a saját vásárlásaikhoz. A törzsvásárlói ár általában 20-30 százalékkal kedvezőbb.

7. A cég pénzügyi eredménye

Ha a cég Magyarországon is működik, akkor néhány adatot könnyedén le tudsz kérni róla itt.

Ha milliárdos összegekkel találkozol az árbevétel sorban, akkor nagyon nem lőhetsz mellé. Az itthon bejegyzett MLM cégek közül ebben a kategóriában mindössze 8-10 szerepel. Ha egy vállalat ekkora forgalmat ér el, az már bizonyítéka annak, hogy a termékeinek van piaca.

8. Vannak rendszeres vásárlók a hálózaton kívülről?

Ha csak a tagok fogyasztják a termékeket, akkor azok nem biztos, hogy piacképesek. Ha nem lehet eladni a hálózaton kívül, akkor a partnerek is csak a forgalom teljesítése miatt vásárolják a termékeket. Ez a modell nem fenntartható. A legnagyobb cégek az értékesítéssel is jelentős forgalmat generálnak és ez a kulcsa annak, hogy igazán naggyá tudtak válni.

9. Nemzetközi piacokon is működik a cég?

Minél több országban van jelen egy vállalat, annál nagyobb lehet a potenciális munkatársaid köre is. Ez egy határokon átívelő üzlet, a legtöbb MLM cégnél minden lehetőséged megvan arra, hogy külföldi csapattagokat toborozz.

10. Tulajdonosi kör, vezetők, vállalati értékek és kommunikáció

Próbálj meg minél többet megtudni a tulajdonosokról a vezetőkről és a cég arcairól.

Milyen értékeket képvisel a vállalat? Figyelmet fordít a környezetvédelemre, vagy van-e valamilyen kiemelt terület amit aktívan támogat?

Ezek fontosak a vevők számára és fontosak lesznek a csatlakozóid számára is. Ha belépsz egy MLM üzletbe, akkor neked is azonosulnod kell majd a cég kommunikációjával, és annak egyeznie kell az értékrendeddel.

Végszó

Ha MLM üzlettel akarsz foglalkozni, akkor jól vizsgáld meg azt a vállalatot, ahová csatlakozni szeretnél. Ha alig találsz információt és csak nehezen lehet kideríteni, hogy egyáltalán mivel foglalkozik a cég, akkor keress inkább egy másik lehetőséget.

Ne feledd, hogy a termék a lényeg. Ha nem egyértelmű az előnye, drágának találod és nincs is rá szükséged, akkor ne csatlakozz. Ha téged nem győz meg a termék, akkor valószínű, hogy másokat sem fog,

Ajánló

Ha kíváncsi vagy, hogy mi melyik partnercéggel állunk kapcsolatban és hogyan dolgozunk, akkor kérd a tájékoztatónkat.

Építs online üzletet befektetés és kockázatok nélkül

Online Biznisz Egyszerűen

MAGNETWORK.HU

Hogyan építs automata hálózatépítő weboldalt?

Hogyan építs automata hálózatépítő weboldalt?

Minden online vállalkozás legfontosabb eszköze a weboldala és nincs ez másként az interneten dolgozó networker-ek esetében sem. Egy hálózatépítő weboldal motorházteteje alatt, számos technikai megoldás felel azért, hogy a nap 24 órájában keresse a jelölteket az üzlet...

14 ok, amiért jó üzlet a hálózatépítés

14 ok, amiért jó üzlet a hálózatépítés

A hálózatépítés egy olyan üzleti tevékenység, aminek számos előnye van. Ebben a bejegyzésben bebizonyítjuk, hogy érdemes vele tenned egy próbát akkor is, ha egyelőre nem hiszel benne. Az online lehetőségek megváltoztatták ezt az iparágat, ma már azok is sikeresek...

8 kérdés a network marketing bizniszről

8 kérdés a network marketing bizniszről

Van néhány alapvető dolog, amit mindenkinek érdemes tudnia a network marketing üzletről, mielőtt véleményt alkot róla. A hálózatépítés egy kifejezetten megosztó tevékenység, akik űzik, magasztalják, akik nem, azok pedig kígyót-békát kiáltanak rá. A két táborban az a...

VÁRJ 1 PERCET! EZT KÁR LENNE ITTHAGYNOD

 

Ingyen

Hogyan indíthatsz 0 forintból online vállalkozást?

Milyen marketing eszközöket biztosítunk ingyen?

Milyen üzleti modellt ajánlunk?

Mekkora jövedelmet érhetsz el?

Mit tehetsz a siker érdekében?

Kérd az e-bookot ha érdekel hogy: